chaotisch verkeer en mooie paleizen - Reisverslag uit Haiderabad, India van Peter en Mary Loots-Visser - WaarBenJij.nu chaotisch verkeer en mooie paleizen - Reisverslag uit Haiderabad, India van Peter en Mary Loots-Visser - WaarBenJij.nu

chaotisch verkeer en mooie paleizen

Door: PeterandMary

Blijf op de hoogte en volg Peter en Mary

01 December 2011 | India, Haiderabad

Hyderabad is een echt Indiase stad. Mooi en lelijk, heerlijke geurtjes en stank, verkeer om horendol van te worden en ga maar door. Gisteren hebben we het Salar Jung museum bezocht, echt de moeite waard. De Salar Jung (I, II en III) aristocraten waren nogal reislustig en fanatieke verzamelaars, hetgeen resulteerde in een enorme collectie antiek, kunst en ook veel kitch, o.a. een tuinset van ivoor en gekke Engelse klokken, replika's van beelden en schilderijen, etc.etc. In het museum mocht helaas niet gefotografeerd worden. Ter ere van mijn verjaardag (dank nog voor alle felicitaties) een heerlijke thali t.b.v. 50 cent gegeten bij onze vaste daba (zie foto). Vandaag zijn we eerst naar het Chowmahala paleis geweest, zetel van de vorsten van Andhra Pradesh. Ook al zo mooi. Vervolgens hebben we lekker door de bazaar gestruind. Daar ook de eerste miskoop gedaan, een salwar kamiz gekocht (broek+lange bloes) die bij de eerste keer aantrekken al diverse kapotte naden opleverde (nee, hij zat echt niet te strak) en bij het uitspoelen genoeg verf opleverde om de lobby van ons hotel een lekker opfrisbeurtje te geven. Over tot de orde van de dag dan maar. Dus voor het eten even afstemmen op ZEE-TV om mee te snotteren met de populaire Hindiesoap "Hitler". (geen grap!)

• 01 December 2011 - 15:00

Carin En Tony:

Nog gefeliciteerd met je verjaardag!!!! Lekker verjaardagsmaal ????