Golconda Fort en een dagje park - Reisverslag uit Haiderabad, India van Peter en Mary Loots-Visser - WaarBenJij.nu Golconda Fort en een dagje park - Reisverslag uit Haiderabad, India van Peter en Mary Loots-Visser - WaarBenJij.nu

Golconda Fort en een dagje park

Door: PeterandMary

Blijf op de hoogte en volg Peter en Mary

03 December 2011 | India, Haiderabad

Opmerkelijk bericht vandaag in de Engelstalige Indian Express: ontevreden client smijt zak met dozijn slangen bij kantoor van de ontvanger van de belastingdienst naar binnen, de man kwam er met een boete mee weg (zie foto). Maar nu de echte wereld. Na een kamikazerit met een tuktuk van zo'n 3 kwartier (ik had echt de zenuwen!!),kwamen we gisteren aan bij het Golconda Fort. Dit fort ligt op een heuvel aan de buitenkant van Hyderabad, zodat we een schitterend (maar door de luchtvervuiling een enigszins wazig beeld) hadden van de stad. Het fort zelf was heerlijk rustig. Wel werden we regelmatig aangesproken door Indiase toeristen. Zoals bij ons via Appie voetbalplaatjes worden gespaard, verzamelt men hier op de gsm foto's van bleekneuzen, we zijn danook weer veelvuldig vastgelegd op de gevoelige plaat, omringt door een familie Indiers. 's middags hebben we nog een mooie Hindoetempel bezocht (waar we helaas niet mochten fotograferen). Vandaag was rustdag, we hadden even geen zin in de drukke stad en hebben heerlijk in de schaduw gelegen en een boek gelezen in het NTR-park. Wel even moeten rennen voor een troep honden die een van de toiletgebouwen over had genomen. Plasje maar opgehouden. Morgen vertrekken we naar Aurangabad, een treinrit van zo'n 10 uur naar een heel wat kleinere stad. Daar zijn we wel aan toe!

• 03 December 2011 - 14:21

Peter (en Adri):

Het slangenbericht stond ook hier in de krant. De gooier zou het gedaan hebben omdat hij het zat was steeds steekpenningen te moeten betalen. Gelukkig hebben jullie het tuktukritje overleefd. Ik dacht dat het met de bleekheid van jullie neusjes nogal meeviel, maar naast de autochtonen ter plekke zal er wel verschil te zien zijn. In China eten ze die honden, maar dat zullen ze in India misschien minder snel geneigd zijn te doen. Adri is nu naar het werk. Daarom
    Groeten van
    Peter (en Adri)