De grotten van Ellora - Reisverslag uit Aurangābād, India van Peter en Mary Loots-Visser - WaarBenJij.nu De grotten van Ellora - Reisverslag uit Aurangābād, India van Peter en Mary Loots-Visser - WaarBenJij.nu

De grotten van Ellora

Door: PeterandMary

Blijf op de hoogte en volg Peter en Mary

05 December 2011 | India, Aurangābād

Gisteren zijn we met de Devagiri express van Hyderabad naar Aurangabad gereisd. We hadden een 1e klas 4 persoonscoupe. Wat ruimte betreft geen klagen, want je had er ook met gemak met 6 man kunnen zitten. De eerste 6 uur zaten we alleen (hoewel, we hadden gezelschap van een klein muisje, dat af en toe over de vloer schoot). De laatste 4 uur kregen we gezelschap van een 3-tal zakenlui die hun thee en maaltijd met ons deelden, aardige mensen. Om 12 uur 's avonds kwamen we op het station aan. Potige jongens die in de 1e klas werkten blokkeerden de toegang om ons af te schermen want: de perrons in Aurangabad waren afgeladen. Voor de 2e klasse coupe's stonden al snel 3 keer zoveel mensen zich te verdringen om binnen te komen, als er eigenlijk in de al overvolle trein pastte. Bij de deuren ontstonden ongeregeldheden en we zagen ook diverse jongens op de daken van de wagons klimmen. Her en der lagen mensen te slapen en de chaos was compleet. Geen geschikt station om verder te reizen concludeerden we meteen, voor de volgende etappe zoeken we een alternatief. Gelukkig hadden we een hotelpickup en de chauffeur stond voor het station al te zwaaien met zijn bordje ' Mr. M.P. Visser'. Het was weer een hele ervaring. Vandaag hebben we de 10 eeuwen oude Ellora-grotten bezocht (Unescosite), absoluut weer de moeite waard. Daarna nog even naar de 'poormans' Taj Mahal geweest. Dit mausoleum in Aurangabad lijkt inderdaad veel op die in Agra. Tot slot: vandaag weer vaker op de foto geweest dan we er zelf hebben gemaakt.

• 05 December 2011 - 15:56

Thijs:

Morgen gaan WIJ naar de grotten van Toeslagen, met de 1e klasse. Wij zijn helemaal niet jaloers. :))
    Geniet ze verder, dat doen wij ook van jullie verslagen, foto's en filmpjes.
    Groetjes,
    Thijs en namens Patrice, Hans en Marino.