De Nasikbazar - Reisverslag uit Nāsik, India van Peter en Mary Loots-Visser - WaarBenJij.nu De Nasikbazar - Reisverslag uit Nāsik, India van Peter en Mary Loots-Visser - WaarBenJij.nu

De Nasikbazar

Door: PeterandMary

Blijf op de hoogte en volg Peter en Mary

07 December 2011 | India, Nāsik

Gisteren hebben we een beetje door Aurangabad gewandeld en via de traveldesk (zie foto) een paar hotelletjes en treinreizen voor de komende 9 dagen geboekt. Helemaal per dag plannen blijkt toch wat lastig, omdat je dan niet altijd met de trein of bus kunt die je wilt. Verder op ons balkonnetje naar het boeiende kruispunt voor ons hotel gekeken. Dat kruispunt zorgt er wel voor dat we 's morgens geen wekker nodig hebben. Omdat we bij aankomst in Aurangabad merkten dat het treinstation hier een beetje op een vluchtelingenkamp lijkt (overvol met slapende mensen en mensen die probeerden om met duwen en trekken de ook overvolle trein binnen te komen),hebben we besloten om ons lekker decadent met een taxi naar Nasik te laten vervoeren. Voor een rit van 190 km kostte dit slechts 35 euro, moet kunnen. We hadden dezelfde chauffeur als voor ons uitstapje naar de grotten van Ellora, geen probleem dus, want hij reed keurig. De weg naar Nasik was voor Indiase begrippen trouwens uitstekend en niet eens zo druk. Na een aantal 'moslim' steden is onze eerste indruk van Nasik dat dit een 'echt' Indiase hindoestad is, veel tempels, maffe priesters, een drukke kleurrijke bazar en een rivier waarin en waarnaast van alles gebeurt. Morgen gaan we het verder ontdekken. Oh ja, dit is een wijngebied. We gaan daar uiteraard iets mee doen. Maar hierover later meer!

• 07 December 2011 - 22:15

Susan:

He jongens, wat een mooie foto's en wat een mooie reis. Het is hier een stuk saaier dan bij jullie zo te zien. Wat Ajax betreft: ze hebben vanavond met 3-0 verloren en gaan niet door in de Ch. League. Het weer is stormachtig maar nog niet echt winters (houwe zo) en de Sint heeft de aftocht weer aanvaard. Hier en daar zie je al een kerstboom staan en de euro bestaat nog steeds...Met ons is alles OK dus geen schokkend nieuws. Tot de volgende post!