Ghats en druiven - Reisverslag uit Nāsik, India van Peter en Mary Loots-Visser - WaarBenJij.nu Ghats en druiven - Reisverslag uit Nāsik, India van Peter en Mary Loots-Visser - WaarBenJij.nu

Ghats en druiven

Door: PeterandMary

Blijf op de hoogte en volg Peter en Mary

09 December 2011 | India, Nāsik

Gisteren hebben we een bezoek gebracht aan de (heilige) Godavaririvier,waar veel rituelen plaatsvinden en aan de omliggende markt en straatjes. Plaatjes zeggen soms meer dan tekst, dus geniet van de foto's. Het vervoer is hier vaak overvol, zo ook de schooltuktuk (er zitten 12 van deze jochies in dit brommerbusje). Voor een totale tegenstelling hebben we vandaag de Sulawineyards bezocht. Nasik is sedert 30 jaar een echt wijngebied en de wijntjes smaken - zoals wij vandaag hebben gemerkt - beslist niet beroerd. We hebben een rondleiding gehad over deze schitterende wijngaard en zo'n 6 verschillende wijntjes geproefd. Van de lekkerste hebben we daarna op het terras met schitterend uitzicht nog een glas tot ons genomen en uiteraard voor vanavond een flesje mee.....een Sula Dindori rood, vooral geschikt bij "een lekker stukkie vlees", zoals een sappige steak of een malse entrecote, een mega T-bone van de grill of.....helaas, we houden het voorlopig op vegetarisch.

• 09 December 2011 - 15:04

Adri En Peter:

Ja, ja, jullie nemen het ervan. Mooie foto's en filmpjes. Geniet van de wijn en het vegetarische eten. Straks weten jullie misschien niet beter meer en blijf je ook na thuiskomst zo eten. Hier wintert het nog steeds gelukkig niet erg, het is zacht voor de tijd van het jaar. Wat ons betreft mag dat zo blijven, wij zijn ook geen liefhebbers van kou. Alles sukkelt hier zo'n beetje door, dus de eurocrisis is nog niet opgelost, maar Angela is er met de haren mee bezig.

Groeten van
    Adri en Peter

• 10 December 2011 - 14:22

Joke:

Erg leuk al die foto's en filmpjes. Ga zo door.
    De vogels zijn erg broeds, maar ik kan nog geen eitjes bakken.
    Groetjes van Joke