de tombes van Bijapur - Reisverslag uit Bijāpur, India van Peter en Mary Loots-Visser - WaarBenJij.nu de tombes van Bijapur - Reisverslag uit Bijāpur, India van Peter en Mary Loots-Visser - WaarBenJij.nu

de tombes van Bijapur

Door: PeterandMary

Blijf op de hoogte en volg Peter en Mary

15 December 2011 | India, Bijāpur

Welkom in Bijapur, gehucht van stadsvee en rochelende ('t is hier immers winter) mannen. Vanuit Pune zijn we met een uitstekende trein naar Solapur gereisd en daar overgestapt op de trein naar Bijapur. Zeker het tweede deel van de reis was qua landschap erg mooi, dankzij de ramenlapper die speciaal voor ons door Indian Railways werd ingezet. Over het hotel hier hebben we ook niets te klagen, het heet ' Pleasant Stay' en dat is het ook, ondanks het feit dat niemand van het personeel te verstaan is. Zeer ruime kamers met balkon en een mooie tuin ervoor waarin je heerlijk kunt zitten. De kamer wordt iedere dag schoongemaakt en dat maken we ook voor het eerst mee. Overigens vinden ook de plaatselijke liefhebbers van een glaasje whiskey het hier zeer plesant, vanaf de vroege namiddag druppelen er regelmatig groepjes heren binnen die het een en ander komen nuttigen, toch geeft dat geen shabby sfeer. In Bijapur liggen 2 heel mooie mausoleums en het heeft ook een gezellige markt met een boeiende slachterij afdeling, die ons van de nodige stamina voorzag om op de vegetarische weg verder te gaan. We zitten nu lekker op het balkon en gaan morgen (weer eens luxe met een taxi) naar Hampi.

• 15 December 2011 - 14:16

Adri En Peter:

Hallo Mary en Peter,

Bedankt voor dit leuke voortgangsbericht en wat een mooie foto's, ook qua kleur, o.a. van juf Mary. Drinken jullie ook wel wat samen met de lokalen? Wie weet hoelang de stamina zullen blijven doorwerken! November schijnt gemiddeld droog te zijn geweest in Nederland; dat wordt momenteel ingehaald, het regent of hagelt hier de laatste tijd hard en veel, ook veel wind. Verder geen bijzonderheden.

Groeten van
    Adri en Peter

• 15 December 2011 - 17:52

Hans Van Der Putten:

Beste Mary en Peter,

Mooie belevenissen. Ik merk ook dat het eten goed te doen is. Wij waren van mening dat het moeilijk zou zijn om een goed restaurant te vinden. Veel plezier verder. Wij komen over 20 dagen naar India.

Met groeten,

Hans

• 15 December 2011 - 20:03

Arjen:

Van Solapur naar Bijapur. Morgen door naar Ambipur?

• 15 December 2011 - 20:05

Arjen:

Gave foto met die 300 Indiers!

• 15 December 2011 - 22:02

Thijs:

Hallo Mary en Peter,
    Leuke berichten van jullie en ook een leuk bericht terug van onze intelly groep. Iedereen is in het bezit gekomen van een certificaat. Gefeliciteerd! Het zit er op en vandaag samen met Harry tslgn. er nog eentje op genomen. Was zeer gezellig. Dit om je een beetje op de hoogte te houden. Volledig verslag volgt na jullie terugkeer.
    Veel plezier verder met jullie mooie reis.
    Groetjes van mij en de anderen PtheB érs

• 15 December 2011 - 22:27

Susan:

Haha, morgen door naar Ambipur. Niet vergeten om daar een paar mooie foto's te maken he?