Puerto Viejo de Talamanca - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van Peter en Mary Loots-Visser - WaarBenJij.nu Puerto Viejo de Talamanca - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van Peter en Mary Loots-Visser - WaarBenJij.nu

Puerto Viejo de Talamanca

Door: Mary

Blijf op de hoogte en volg Peter en Mary

04 Februari 2013 | Costa Rica, Puerto Viejo

Eergisteren (alweer) zijn we van het ene naar het andere Puerto Viejo gereisd.
Eerst een boemelbus van zo'n 1,5 uur naar de plaats Guapiles. Daar was een super de luxe busstation vanwaar we met ook een superluxe bus naar de plaats Limon aan de caraibische kust zijn gegaan. Bij die bus troffen we een erg aardige medepassagier. Een jochie van een jaar of 16 met skatebord. Hij vertelde dat hij ook naar Limon moest, hielp ons met de koffertjes in laden en in Limon ook weer uitladen en liep zelfs (in het tempo van Peter, dus op dit moment langzaam) mee naar het volgende busstation dat we moesten hebben voor de laatste bus, wat een scheet!!
Bij dat laatste busstation stonden uiteraard ook taxi's die aanboden om ons de laatste 60 kilometer te vervoeren. Dat leek ons wel wat, want de bus gaat maar 1 keer per uur en doet er natuurlijk veel langer over. Geen betere plek om over zo'n rit te onderhandelen, dan recht voor het busstation, we sloten de deal voor 40 dollar en waren om 3 uur in ons nieuwe hotel. Alweer een schitterende stek met eigen balkon.
Gisteren hebben we eerst een scooter gehuurd, waardoor Peter z'n leefomgeving meteen verduizendvoudigd is! We zijn eerst de rustige kustweg afgebrommerd tot het gehucht Manzanilla. Omdat het zondag was, waren daar erg veel dagjesmensen, van de week gaan we daar een keer lekker aan het strand zitten. Na een lunch in Puerto Viejo zijn we naar playa Cocles gegaan. Dat is zo'n 3 kilometer hier vandaan, heeft in tegenstelling tot Puerto Viejo een aardig strand en recht tegen over het strand staat het hotel waar Joke aan het eind van de middag aankwam. We zagen haar bus aankomen en ik ben er meteen heengelopen.Best leuk om elkaar zo te treffen. We hebben samen wat gedronken en afgesproken dat ze straks naar ons komt en we vandaag met z'n 3-en wat gaan ondernemen.
Hierbij alvast een paar foto's met de eerste indrukken.

• 04 Februari 2013 - 21:51

Hans En Susan:

He jongens,
    Het griepmonster heeft opnieuw in Huize Polder geheerst dus we waren een paar dagen flink uit de running (erg gezellig.....) maar nu weer even zin om jullie verslagen te lezen en de mooie foto's te zien. Bij sommige dieren weet ik niet zo goed of ik die wel tegen zou willen komen maar ja ik ben nou eenmaal een scheitert 1e klas. In NL zijn de straten al weer enkele dagen sneeuwvrij maar........je raad het misschien al: we worden de komende dagen weer getrakteerd op 'winterse neerslag'. We zijn er dus nog niet vanaf, al hadden we dat allemaal gehoopt. Geniet nog maar even van het heerlijke zonnetje en de t-shirtjes met korte mouwen!