Mukdahan - Reisverslag uit Mukdahan, Thailand van Peter en Mary Loots-Visser - WaarBenJij.nu Mukdahan - Reisverslag uit Mukdahan, Thailand van Peter en Mary Loots-Visser - WaarBenJij.nu

Mukdahan

Blijf op de hoogte en volg Peter en Mary

05 Januari 2014 | Thailand, Mukdahan

Mukdahan is een wat groter stadje met een leuke avondmarkt en ligt ook aan de Mekong. We hebben hier echt een werkelijk schitterend hotel gevonden (Kieng Phiman Hotel & Spa). Spreek uit als Kieng Phimaan! Voor 20 euro hebben we een kamer van een klasse dat we ons in Europa echt niet kunnen veroorloven. We waren nog geen 5 minuten op de kamer, of er werd aangeklopt en kregen we een welkomsdrankje en Thaise zoetigheden. De eigenaresse spreekt ook nog eens goed Engels. Vandaag hebben we de scooter van 1 van de werkneemsters van het hotel gehuurd en hebben we een stuk langs de rivier getuft. Een leuke landelijke route. Onderweg kwamen we o.a. langs de vriendschapsbrug nummer II met Laos met daaronder een heel mooi tempeltje. Wegens het overlijden van een belangrijke priester was het er behoorlijk druk met in het wit geklede biddende mensen. Bij een stroomversnelling van de Mekong waren een aantal restaurantjes, daar een lekkere gebakken rijst gegeten.Twee maaltijden inclusief coca cola: 100 Baht (= 2.20 euro)! De temperatuur is hier trouwens heerlijk, niet te heet en een lage luchtvochtigheid. Alles top dus.

• 05 Januari 2014 - 12:02

Hans Polder:

Jullie ook de beste wensen, een prachtige reis en een behouden thuiskomst. Hoe was het bij jullie aankomst in Bangkok? Nog wat gemerkt van de politiek explosieve situatie en de daarmee gepaarde onlusten? En niet met een geel of rood T- shirt over straat lopen.
    Grtz. Hans

• 05 Januari 2014 - 14:05

Ron:

Allereerst de beste wensen voor het nieuwe jaar. Vooral een gezond en natuurlijk "reisvol".
    De foto's maken het enthousiasme om dit jaar ook die kant op te gaan alleen maar groter.
    Nog een fantastische tijd toegewenst.
    Groeten
    Carli en Ron

• 06 Januari 2014 - 13:16

JenB:

De allerbeste wensen voor het komend haa.
    Dit is voor jullie mooi en goed begonnen met vakantie.
    Ziet er zeker prachtig uit op de foto kunnen jullie vast goed slapen.
    Onze kerstvakantie zit er op en alles weer naar normale dagen.
    Heerlijke 2 weken gehad.
    Veel plezier en goede dagen de komende tijd op jullie reis.

Tags: Mukdahan