Mukdahan - Reisverslag uit Mukdahan, Thailand van Peter en Mary Loots-Visser - WaarBenJij.nu Mukdahan - Reisverslag uit Mukdahan, Thailand van Peter en Mary Loots-Visser - WaarBenJij.nu

Mukdahan

Blijf op de hoogte en volg Peter en Mary

06 Januari 2014 | Thailand, Mukdahan

Gisteravond hebben we in een heel mooi tuinrestaurant gegeten. Bestellen was wat lastig, want men had alleen een menu in Thai-schrit en niemand sprak Engels. Gelukkig stonden er wel een paar plaatjes op de menukaart. Een salade konden we aanwijzen en ook frietjes (helaas geen plaatjes van rijst of mie). Een ander plaatje deed vermoeden dat het om geroosterd varkensvlees ging, dus daar wees ik na en ik produceerde wat knor-knorgeluiden, waarop de bediening enthousiast begon te knikken. Het eten was zoals altijd weer overheerlijk. Het lijkt hier iedere dag warmer te worden. Vandaag hebben we wandeling gemaakt naar de Thaise Euromast, een wandeling van zo'n 4 kilometer en dat was lang genoeg ivm de warmte. In de toren was een museum met foto's en gebruiksvoorwerpen van de diverse etnische groepen in Oost-Thailand. Vanaf de bovenste etage hadden we een schitterend uitzicht over de rivier en Laos. Ook de Indochinamarket, een markt langs de boulevard die ook deels ondergronds wordt gehouden was ook de moeite waard. De eigenaresse van het hotel heeft ons voor vanavond een restaurant aan de Mekong geadviseerd, waar je heerlijk vis kunt eten (het lijkt wel alleen maar over eten te gaan). Morgen reizen we verder naar Ubon Ratchathani.

• 06 Januari 2014 - 12:01

Carla De Wit:

Hoi, wat een schitterende foto van Mary in plaatselijke kleding, geweldig.
    Als ik het zo lees is het eten goed in orde en slaan jullie je wel door de taalbarriere heen. Veel plezier verder! Even ter informatie: als jij denkt dat het bij jullie heet is, het wordt vandaag mogelijk de warmste 6 januari ooit.
    Groetjes van Carla de Wit.

Tags: Mukdahan