Een rondje Vang Vieng - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Peter en Mary Loots-Visser - WaarBenJij.nu Een rondje Vang Vieng - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Peter en Mary Loots-Visser - WaarBenJij.nu

Een rondje Vang Vieng

Blijf op de hoogte en volg Peter en Mary

23 December 2015 | Laos, Vangviang

Het stadje Vang Vieng, tot voor kort een chaotisch gebeuren waar vooral Britten en Aussies qua drank en dope tot het gaatje gingen (nu zijn de illegale bars gesloten, de rust is terug) wordt omringd door prachtige krijtrotsen, riviertjes en bossen. Een mooi moment om met een motortje de hort op te gaan. Hoewel de omgeving adembenemend mooi is was het een lastige opgave om heelhuids ons toertje te voltooien. Buiten de hoofdroutes en de steden ligt er in Laos geen meter asfalt. Stuiteren dus over oneffen karrensporen, sturen om brokken rots en verradellijke grindsporen. Enkele malen zaten we in de groene berm, maar we bleven goed overeind. Nu een ijskoude Loa (bier), die hebben we verdiend.

• 23 December 2015 - 10:14

RonV:

Lekker hoor. Ik zit hier met een verkouden kop te snotteren, kan het beter bij jullie komen uitzweten. Met een motortje zal je je wel vrij voelen. En die wegen heeft ook zo zijn charme, maar lijkt mij idd vermoeiend.

• 24 December 2015 - 10:41

Laura En Paul:

Prettige kerstdagen, dat gaat wel lukken met die mooie Kerstmannen. Hier gaan we een warme kerst krijgen, volgens mij weer 12 graden. Als het een uurtje onder de 10 is, vind ik het koud, zo snel raak je daaraan gewend.

• 24 December 2015 - 22:32

Astrid:

Leuk om weer wat van jullie te horen, fijne kerstdagen !!

Groetjes van jullie buurtjes.